7 Eylül 2008

Uzaktan eğitim saçmalığı

Uzaktan eğitim diye birşey olurmu yahu.
 Benim üniversitede iletişim diye bir dersim vardı, Dilek hocamın verdiği dersleri hiç unutmam.yan yana tartışarak dokunarak ders işlerdik. Hala haber kaynaklarında çıkan haberlerde "uzaktan eğitim yaygınlaştırılırsa üniversite kontejyanları iki katına çıkarmış" mış miş muş... böyle şeylerle eğitim alanında ilerlemeye çalışan bizler bence hep gelişmekte olan ülkeler arasında kalacağız. hem biz üniversite mezunlarına işi hazır ettiktemi kontejyanlarını arttırmaya çalışıyoruz. kaşıdıkça başka sorunlar çıkıyor.
 uzaktan eğitim saçmalıktır,açıköğretimde kezaa anlamsızdır. daha bilgisayarı açmasını bilmeyen üniversite mezunları varken bilgisayar aracılığı ile nasıl uzaktan eğitim vereceksin.
 Üniversite okumak sadece derslerden başarılı olup diploma almak değil, aynı zamanda yeni ortamlarda kendini geliştirmek,topluluklara konuşmak,vucut dilini kullanmak yada sosyalleşmek gibi birçok katkısı olan bir eğitimdir.
 www.zihingicirdamasi.com

4 yorum:

  1. Uzaktan eğitim saçmalık değildir. Bizzat okuyan birisi olarak şunu söyleyebilirim,

    Uzaktan eğitim senin 2 yıl örgün olarak okuduğun bölümlerden daha verimli ders yapısına sahiptir. Gereksiz hiç bir ders yoktur sadece bilmen gereken dersler vardır. Defter önünde sana anlatan kimse olmadığı için sınava anlayarak bilerek ögrenerek çalışmak zorundasın buda o dersi ögrendiğin anlamına gelir.
    Evet tek eksik yönü yeterince sosyal olmamasıdır ama emin ol sınav zamanı 3 gün boyunca en az 30-40 kişi ile sohbet ediyorsun aynı ortamda bulunuyorsun buda arkadaş cevreni gelişyiriyor ki ben hala görüşüyorum arkadaşlarımla.

    Sana tavsiyem uzaktan eğitim nedir diye biraz daha ayrıntılı araştır.

    Benim sitenin arama kısmına sakarya yazarsan sana Uzaktan eğitim maceralarımı yazdığım yazıları bulacaktır.

    YanıtlaSil
  2. dostum sen o şekilde okuduğun için karşı çıkıyorsun bence. anlatan kimse olmadan nesıl eğitim olabilir anca ezberci eğitimdir. dersle ilgili kaynakları görmeden, uygulama yapmadan tartışmadan nasıl universal eğitim olabilir.

    YanıtlaSil
  3. Erkan bu bölümü sadece okuyan sen değilsin uzaktan eğitimle üniversitemi olur ezber yaparak sayısal bölümlermi bitirilir?

    YanıtlaSil
  4. erkan aynaya baktığınada kendini aslan sanan kediciklerden olmalı

    YanıtlaSil