9 Eylül 2008

Eğitim bir pazar olarak görülmemeli

 Türkiye'ye mutlaka dolar girmeli, turizimden, ticaretten, ihracattan, üretimden hatta ve hatta futboldan. herşeye dolar gözü ile bakar olduk. Ülkemin geliri ne kadar artarsa benim cebime giren parada artacak yaşam kalitemizde artacak. En başta özelleştirmelerle başımızdaki büyüklerimiz bunu yapıyorlar, saolsunlar.
 "Türkiye eğitimde pazar olabilir"
 Bu sözü Milli eğitim bakanımız Hüseyin çelik söyledi.Avrupada özellikle başka ülkelerde okuma alışkanlığı çok fazla bizim üniversitelerimizde o öğrencileri çekmeye çalışmalı sırf biraz daha dolar girmesi için. Örneğin promosyonlar yapılabilir, 3 öğrenci 2 fiyatına- yada peşin fiyatına kredi kartına taksit yapılabilir...
 Milli eğitim bakanımız çıkıpta üniversitelerde yapılan çalışmalar, projeler ile avrupa birliğinden kaynak yada sermaye almalıyız demiyor, ülkemizdeki eğitimi onlara para karşılığı satmalıyız diyor.
 Yani bilmem anlatabildimmi, eğitim satılabilirmi? tamam satılırda bunun yeri yapılabilirmi. yaz tatiline turistmi çağırıyoruz. tabiki yabancı öğrencilerin Türkiyede okuması güzel olur ama buna bir para kaynağı olarak bakmak doğru değil. Bu şekilde hem verdiğimiz eğitim kalitesiz olur hemde bizim okuyamayan binlerce insanımız varken yabancıları okutmaya çalışmak biraz adaletsiz olur.
 Sistemin gidişatı zaten bir rant kavgasına dönüşmüş, her köşebaşında bir dersane adımbaşı sınav.
www.zihingicirdamasi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder