8 Kasım 2008

Windows yazılım sahteciliği programı başa bela

 Orjinal windows vista lisanslı bilgisayarımın haddinden fazla yavaşlamasından dolayı bir xp işletim sistemi kurmuştum fakat bir windows günceleştirmesinden sonra anladımki kurduğum sistem korsanmış. güncelleştirmeden sonra "yazılım sahteciliği kurbanı olabilirsiniz" diye bir ibare gözüktü ekranımın sağ alt köşesinde. ne yaptımsa bu küçük progracığı kaldıramadım sistemimden. sırf bu yüzden eski vista sistemimi tekrar kurmayı düşünüyorum.
 Aslında böyle bir uygulamayı ben daha önce düşünmüştüm.windows kopya lisanslı ürünlerine güncelleştirmelerini kesebilirsin, sadece kopya olan bilgisayar internete bağlı olması gerekiyor. sanki bill amca bilmiyormu şu anda kaçtane kopya vindows kullanıcısı olduğunu, istese eliyle koymuş gibi bulabilir. ama ev kullanıcıları için bir sorun teşkil edermi onu bilemem. bu kopya işi bence sadece işletmelerin başını ağrıtabilir.
 Gerçi bill amcanın bu yaptığı uygulama çok rahatsız edici. sistem açılırken bir uyarı, internet sayfasında bir uyarı, araç cubuğunda bir yıldız ve sağ alt köşede mimlendiğimizi gösteren bir yazı. benim üzerimde hakimiyetini bu programcık ile sağladı microsoft. en yakın zamanda vista sistemimi tekrar yükleyeceğim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder