12 Kasım 2008

İnternet + kredi kartı = Alışveriş


Son günlerde çevremdeki arkadaşlarımın ve dostlarımın diline dolanan bir konu var,internetten alışveriş yapmak ne kadar güvenilir?Bir siteye giriyoruz ve tanımadığımız yüzünü dahi görmediğimiz sanal ortamdaki insanlara kredi kartı numaramızı veriyoruz.İlk başta bende de tereddütler vardı acaba bir sorun olur mu filan diye,neyse korka korka olsada ilk alışverişimi yapmıştım,hiç unutmuyorum ilk cep telefonumu netten almıştım,çok araştırdım güvenilirlik sertifikasına(SSL şifreleme)baktım isim vermek istemiyorum ama bilinen bir siteden almıştım.Ürünüm 3 gün sonrası elime ulaştı bi sorun yaşamadım,tabi bir telefonla kalmadı daha sonraları ufak tefek şeyleri dahi internetten seçip onun gelmesini beklemek çok hoşuma gitmeye başlamıştı,ama ay sonunda gelen kredi kartı ekstreleri beni üzmüştü,bi süredir netten alışveriş yapmıyorum,bir ara bakayım ne var ne yok :)
Hoşuma giden bir yönüde arızalı,beğenmediğin bir ürün dahi olsa tekrardan firmaya gönderebiliyorsunuz,biraz zaman kaybı oluyor ama ürününüzü gönderirken ve geri geldiği zaman çoğu site kargo ücretini talep etmiyor.

1 yorum:

  1. Alışveriş yaptığınız sitelerde https uzantısı ile olmasına dikkat ediniz. Sayfanın alt kısmında kilit işaretine tıklayıp güvenli sertifikalı mı diye kontrol ediniz. mümkünse cep telefonuna gönderilen her alışveriş için bir şifre girilir onu kullanınız.

    YanıtlaSil