12 Kasım 2008

Bu kadar iradesizmiyim?



Sigara içen her birey muhakkak hayatında üç beş kez sigarayı bırakmak için çaba göstermiştir,bende onlardan birisi oluyorum.Bırakanların büyük çoğunluğu tekrardan başlıyor.Nikotin bantları,nikotin sakızı,elektronik sigara bana göre hiçbiri işe yaramıyor.Nikotin bandı kullanmıştım,bi arkadaşımda elektronik sigara almıştı ama şuan ikimizde sigarayı bırakamadık.Birkaç ay önce nikotin bandını denemeye karar verdim gittim eczaneye ben sigarayı bırakmak istiyorum dedim eczacı bana şöyle bir baktı ve''sigarayı öncelikle beyninde bitir ve öyle gel'' dedi.Açıkçası kızmadım desem yalan olur ben zaten beynimde bitirseydim,neden buraya gelip nikotin bandı alayım demek istedim ama sustum belki bildiği birşeyler vardır diye.Sonra elim boş eve gittim,saatlerce düşündüm,beynimi yokladım aslında bu tek cümle o kadar çok şeyi anlatıyor ki..
Bütün bu ürünler(nikotin bandı vs.)hepsini geçiş süresi için kullanıyorsunuz.Bandı takıyorsunuz(bu band sigara içme isteğimi azaltacak ben bunun için para verdim diyorsunuz)psikojik olarak kendinizi inandırıyorsunuz,bi kandırmaca oyunu diyebiliriz.Bantı takıcam ve canım hiç sigara istemeyecek diye beynimize bu düşünceleri yerleştiriyoruz.Mesela bazıları bana diyordi ki bunlar işe yaramaz hepsi para tuzağı bu tiplere acayip gıcık olmuştum o dönemde,zaten bende biliyorum ki sigara beyinde başlar ve beyinde biter,ama ben nikotin bandına güveniyorum.Yani düşünebiliyor musunuz kendine her konuda güvenen ben bu konuda kendime güvenemiyorum,bir banttan medet umar hale geldim.10 gün kullandım daha sonra banta devam etmedim bu sefer de kendi kendime bir iç hesaplaşma yaptım.Nikotin bandı olmadan da içme isteğim olmaz dedim,bantı çıkardım ilk dakikada bende sigara içme isteği uyandırdı,çünkü beni sigaradan koruyacak kalkanım(bant)yoktu,oysa ben ona güvenmiştim ama nereye kadar.
10.günün üstüne içtiğim o sigaranın tadı var ya bambaşka birşeymiş:)pişmanlık,tedirginlik başladı bende keşke içmeseydim diye.Neyse bunu içtim bidaha içmem,ya aslında günde bir tane içebilirim ne olacak ki hem vücudumuzun nikotine de ihtiyacı var gibilerinden düşünceler resmen beynimi yedi:)nitekim de başladım ve şuan bu yazıyı yazarken de elimde çayım ve sigaram var,her konuda irade sahibi olan ben sigara konusunda aynı iradeyi gösteremiyorum.Size tavsiyem eğer ki sigarayı bırakmak istiyorsanız bu tür ürünlere bence para harcamayın ve kesin karar verdikten sonra bırakın,bıraksam mı bırakmasam mı diye düşünceler kafanızda dolaşıyorsa bırakmayı hiç denemeyin çünkü bu denemeler sadece sizi strese sokar,ama yavaş yavaş da olsa sigarayı bırakmak istiyorum sloganını yavaş yavaş beyninize yerleştirmeye çalışın,ben öyle yapıyorum,hergün sabah uyandığımda gece yatarken bırakıcam seni eyy SİGARA diyorum:)

2 yorum:

  1. öyle bırakıcam seni ey sigara ile olmaz halime.
    Bende eski bir sigara bağımlısıydım, bağımlısıydım diyorum ki çok şükür bıraktım tam dört senedir sağlıklı ve fişşek gibiyim
    Şimdi sana diyeceğim tek söz öyle bantla falan bu iş olmaz. bende zmaanında çok denedim tekrar başladım, ama en son bir inat uğruna bu meretten kurtuldum. ewet sen bukadar iradesizmisin... sigarayı bırakmak isteyenlere benden kalan taktikler vereyim
    1:yavaş yavaş bırakmak olmaz kesinlikle birden kaldırıp atacaksınız.
    2:hergun sabah diş fırçalanacak
    3:yedikleriniz içtikleriniz biraz artacak ama buna alışmalısınız
    4:mutlaka zaman geçirecek birşeyler bulun (film izleyin tv izleyin bol bol.
    5:bol bol uyuyun
    6:sigara içenlerle görüşmeyin
    7:sigara içmek için mazeret aramayın
    8:başlarda sigarayı unutturacak başka birşey yiyin için

    ve 3 ay. 3 ay sonra sigarayı unutmassanız yanıma gelin...4 sene oldu sigara hala canım istiyor ama güzel bir zevk verdigini biliyorum ama,içmemenınde nekadar güzel olduğunu biliyorum artık. sürekli uyku hali yok, sürekli beynim açık,ağzım kotu kokmuyor,dişlerim sararmıyor, param cebimde,,, bu gibi kazançları olduğundan çok iyi hissediyorum kendimi. birde bukadar zor birşeyi başarmış olmanın gururu var bende.

    YanıtlaSil
  2. Tavsiyelerin için teşekkür ederim.Evet sigarayı bırakmak insana önemli ölçüde güven veriyor,birisi size sigara ikram etmek istediği zaman''hayır almıyorum çünkü ben sigarayı bıraktım''demekten daha güzel ne vardır:)

    YanıtlaSil