18 Ekim 2008

Sandbox'tan nasıl kurtuldum

 Hemen açıklama getireyim sandboxsta olan site benim değil :)
 Birçok webmaster arkadaşımın korkulu rüyası google sandbox yada bomb gibi aramalarda arka sıralara düşmektir. sitenizde yaptığınız en ufak değişimlerden bile etkilenebilen sandbox durumu çok vahim bir olaydır.
 Yaklaşık 2 ay önce bir arkadaşımın blog sitesi kötü bir tema değişimi ve hareketli reklam kullanması nedeni ile sandboxa düşmüştü. Bu durumdan siteyi kurtarmakta benim gibi beceriksiz birine kaldı. şimdi buradan şunu yapın bunu yapın kesin çıkarsınız demiyeceğim ama benim yaptığım 2 şey ile sitenin kurtulduğunu hatırlatayım.bunlar;
  1.  tüm temayı değiştirdim clasic blogspot teması yaptım ve çok sade bıraktım, sadece 1 reklam ve konular. anketmiş resimmiş hiçbirini koymadım.
  2. hergün yanlızca 1 yazı yazdım, hepsi özgün yazılar. siteyle alakalı olmasa bile yazdım. mesala guncel birkaç haber yazdığımı hatırlıyorum. mesela kimse kendi sitesinde küfür yazmaz ben o sitede birkaçkere küfür yazdım özgünlük namına :))
ve işte 2 ay sonra bugün hitler yavaş yavaş oturmaya başladı. sandboxta iken anahtar kelime aramalarında hiçbir sayfada çıkmayan site şu anda ilk sayfada indexlenmekte.umuyorum dahada tırmanacak. darısı tum sandboxta olan arkadaşlara....
zihingicirdamasi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder