3 Aralık 2008

Hep beraber Kanada'ya göçelim :)

2009 yılında yüzbinlerce göçmen kabul edeceğini açıklayan Kanada Türkler için (özellikle şu kriz ortamında) umut kapısı olacak gibi. Kanada da kişi başına milli gelir 43 bin dolarmış. İşte bu yüzden diyorum ki gelin hep beraber Kanada'ya göçelim. Tabi herkes gidemeyecek belirli meslek gruplarından göçmen istiyorlarmış. Kaynakçı, Sıhhı tesisatçı, Aşçı (kesinlikle Türkler başarır) , Lokanta yöneticisi, Garson, Mühendis (yani ben) ,Oto tamircisi gibi. Türkiye'den göçmek isteyenler için adres Ankara'daki Kanada Büyükelçiliği. Ben gidebilirim aslında ama Kanada nasıl bir yer ki? Ne avantajları olacak diyenlerin sorusuna yanıt vereyim hemen. Kanada'nın Başkenti Ottawa [resim1] . Toronto diye de akdeniz iklimine yakın bir şehri var [resim2] . (burda bir dil kursuna gitmeye niyetlenmiştim de ordan biliyorum). Biras soğuk bir şehir -40 derece ulaşabilen cinsten (ama yazının başlarında demiştim para sıcak) . Resmi dilleri İngilizce ve Fransızca. Rusya'dan sonra en geniş ülke. Dünyadaki en düşük suç oranına sahip. 12 bin Türk yaşıyor. Daha ne olsun değilmi? :)




1 yorum:

  1. kanada gerçekten çok soğukmuş,sıcak para için değermi hasta olmaya canııımmmm :)

    YanıtlaSil