10 Ocak 2009

Mim : Hayatını şekillendirme fırsatın olsaydı ?

Blogumuzun tabikide Güney kadar emeği olmayan yazarı ben cevaplıyorum bu mim'i. mimi bize paslayan erkan dostumuza teşekkürü borç biliriz. Öncelikle şunu söyliyim Güney yaşını açık etmek istemediğinden ve (doğum yılından yaşını çıkardığında ) o kadar eski zamanı hatırlayamacağından ben cevaplıyorum bu mim'i. (tabiki de bunları hepsi şaka, işin gerçeği Güney'in biraz yoğun olması )

Gelelim hayatımı şekillendirme fırsatım olsaydı? Ben 88 doğumlu olduğuma göre bu soruyu 1967 yılında 21 yaşında olsaydım ne yapardım? nerde olurdum? diye cevaplamam gerekiyor. [ Format gereği :) ]



1- Adım kesinlikle Defne olmalı. Çünkü hemen her hafta büyük dikkatle ve severek izlediğim Hatırla sevgili adlı dizide Belçim Özdoğaının canlandırdığı karakterin adıydı Defne. Ben o karakterden çok etkilenmiştim.

2- Ben fotoğraf çekmekle uğraşırdım. O günlerin izini bugünlere taşımak, geleceğe ışık tutmak için. ( Kolay günler yaşamıyor olurdum ve yaşananlardan ders çıkarmak için mutlaka ki kanıtlara ihtiyaç duyurulur işte o yüzden kanıt yaratmak isterdim ) .Tabi film banyosunu yapmanın zevki de bu mesleği seçmemde nedenler arasında olurdu.

3- Büyük ada biçilmiş kaftan bence. Sakin, huzurlu, İstanbul'a istediğinde yakın istediğinde uzak, fotograf çekmek içinde uygun daha ne olsun dimi? [ Hatırla sevgiliyi izleyenler tüm cevaplarımı bağdaştıracaktır :) ]

4- Deniz Gezmiş, Mahir Çayan, Hüseyin İnan, Yusuf Aslan, Harun Karadeniz'dan biri veya hepsi idolüm olabilirdi. Hedefleri için değil de inançları için. İnandıkları uğruna ölümü göze alabildikleri, bir nokta olmayı hazır oldukları için. Geri adım atmadıkları için. Darağacının çözüm olmadığını, yok olanın bedenler olup düşünceler olmadığını ispatladıkları için. Hayranlığım bunlardan kaynaklı olurdu.

5- İki tane şarkı eklemek istiyorum o zamanlara ait.

* Deniz koydum adını - Metin


* Kimseler bilmez - Mehmet Güreli ( Hatırla sevgili müziklerinden )


son olarak bizde mimi burak ve ümit'e postalıyoruz.

1 yorum:

  1. Cansu cevap için sağol. Güney 'in bu aralar yoğun olduğunu billmiyordum. Senin vesilen ile ona kolay gelsin diyorum.

    Eylemlerimiz devam edecek :)

    YanıtlaSil